Anahtar kelime eşleme seçenekleri hakkında
 
Anahtar kelime eşleme türleri, reklamınızı hangi aramaların tetikleyeceğini kontrol etmenize yardımcı olur. Örneğin, reklamı geniş bir kitleye göstermek için geniş eşleme, belirli müşteri gruplarına odaklanmak içinse tam eşleme türünü kullanabilirsiniz.
 
İşleyiş şekilleri
Genel olarak, anahtar kelime eşleme seçeneği ne kadar genişse, anahtar kelimenin trafik potansiyeli de o kadar fazla olur. Bunun tersine, anahtar kelime eşleme seçeneği ne kadar darsa, söz konusu anahtar kelime bir kullanıcının aramasıyla o kadar alakalı olur.

Bu farklılıkları anlamak, doğru seçenekleri belirlemenize ve yatırım getirinizi (Reklamlarınız için yaptığınız harcama ile karşılaştırıldığında o reklamlardan elde ettiğiniz kârın tutarıdır.) artırmanıza yardımcı olabilir.

Bir anahtar kelimeye uygun eşleme türünü seçerken, reklamların alakalı aramalarda gösterilme potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için genellikle geniş eşleme (Bir anahtar kelime ayarı olup söz konusu anahtar kelime veya onun bir varyasyonu kullanılarak arama yapıldığında reklamınızın gösterilmesini sağlar. "Bisiklet zili" geniş eşleme anahtar kelimesi, bir kullanıcı "bisiklet zilleri", "bisiklet için zil alın" ve "bisiklet zili incelemeleri" gibi varyasyonları kullanarak arama yaptığı zaman reklamınızın gösterilmesini sağlayabilir.) ile başlamanızı öneririz. Hangi anahtar kelime varyasyonlarının reklamlarınızı tetiklediğini izlemek için arama terimleri raporu(Kullanıcıların reklamınızı görmeden ve tıklamadan önce kullandıkları arama terimlerinin bir listesidir. Yalnızca doğru aramaların reklamınızın gösterilmesini sağlaması için anahtar kelimelerinizi hassaslaştırmak üzere bu raporu kullanın.) kullanabilirsiniz.
 
Farklı eşleme türleri
Bir müşteri arama yaptığında, eşleme türleri, reklamınızı müşterinin aramasına göre farklı şekillerde gösterilecek biçimde tetikler. Şimdi her eşleme türü hakkında biraz daha bilgi edinelim.

Unutmayın
Anahtar kelimeler büyük/küçük harfe duyarlı değildir. Bu, anahtar kelimelerin küçük veya büyük harfle yazılmış olmalarına bakılmaksızın eşleştirileceği anlamına gelir. Örneğin, anahtar kelime olarak hem "kadın şapkaları", hem de "Kadın Şapkaları" girmenize gerek yoktur. Sadece "kadın şapkaları" her ikisini de kapsayacaktır.
Sonraki bölümlerde öğreneceğiniz gibi, sembollerin AdWords'de özel anlamları olduğundan, bunları kullanmaktan genellikle kaçınmalısınız. Ayrıca, anahtar kelimeler standart olmayan karakterler içeremez. Örnek: ! @ % , *
 
Anahtar kelime eşleme türlerini, Arama Ağı'nda (Reklamlarınızın görüntülenebileceği, aramayla ilişkili web sitelerinden oluşan bir ağdır.) reklamları yayınlanan kampanyalarda kullanabilirsiniz. Görüntülü Reklam Ağı'nda (AdWords reklamlarınızın görünebileceği 2 milyondan fazla web sitesi, video ve uygulamadan oluşan bir gruptur.) anahtar kelimeler geniş eşlemeli olarak kabul edilir.
 
Geniş eşleme (örnek)
Geniş eşleme, tüm anahtar kelimelerinize atanan varsayılan eşleme türüdür. Yazım yanlışı, eş anlamlı kelimeler, alakalı aramalar ve diğer alakalı varyasyonları içeren aramalarda reklam gösterilebilir.
  • Örnek anahtar kelime: kadın şapkaları
  • Örnek arama: bayan şapkaları satın al
 
Geniş eşleme düzenleyici (örnek)
Reklamlar, düzenlenmiş terimi (veya yakın varyasyonları, ancak eş anlamlıları değil) herhangi bir sırada içeren aramalarda gösterilebilir.
  • Sembol: +anahtar kelime
  • Örnek anahtar kelime: +kadın +şapkaları
  • Örnek arama: kadınlar için şapka

Sıralı eşleme (örnek)
Reklamlar, bir kelime öbeği ve ilgili kelime öbeğinin yakın varyasyonlarından oluşan aramalarda gösterilebilir.
  • Sembol: "anahtar kelime"
  • Örnek anahtar kelime: "kadın şapkaları"
  • Örnek arama: kadın şapkaları satın al

Tam eşleme (örnek)
Reklamlar, bire bir aynı terim ve bu terimin varyasyonlarından oluşan aramalarda gösterilebilir.
  • Sembol: [anahtar kelime]
  • Örnek anahtar kelime: [kadın şapkaları]
  • Örnek arama: kadın şapkaları

Negatif eşleme (örnek)
Reklamlar terimi içermeyen aramalarda gösterilebilir.
  • Sembol: -anahtar kelime
  • Örnek anahtar kelime: -kadın
  • Örnek arama: beyzbol şapkaları

Yakın anahtar kelime varyasyonları
Potansiyel müşterileri kaçırmamanız için, reklamlarınız kelime öbeği veya tam eşlemeli anahtar kelimelerin yakın varyasyonlarında otomatik olarak gösterilir. Böylece, reklamların alakalı aramalarda gösterilme potansiyelini en üst düzeye çıkarabilirsiniz. Yazım hataları, tekil ve çoğul kullanımlar, baş harflerle oluşturulmuş kelimeler (akronimler), kökten türetilmiş varyasyonlar (mevsim ve mevsimlik gibi), kısaltmalar ve aksan işaretleri yakın varyasyonlardır. Bu nedenle yakın varyasyonları ayrıca anahtar kelime olarak eklemeye gerek yoktur.

Örneğin, "çocuk bisikleti" şeklinde sıralı eşlemeli bir anahtar kelimeniz varsa, kullanıcılar "çocuk bisikleti" veya "çocuk bisikletleri" terimleriyle arama yaptığında da reklamınızın gösterilmesini istersiniz.

Sıralı ve tam eşlemeli anahtar kelimelerinizin yakın varyasyonlarında reklam göstersek de, bu eşleme türlerinin geniş eşlemeye göre daha fazla kontrol sağladığını unutmayın. Bunun nedeni, geniş eşlemeli anahtar kelimelerin, yakın varyasyon sayılmayan eş anlamlı kelimeler ve alakalı aramalar için de reklam göstermesidir.

AdWords, uygulama yükleme kampanyalarında anahtar kelime eşleme türlerinizden bazılarının kapsamını uygulamalara özgü yöntemlerle genişletebilir. Bunun nasıl olabileceği aşağıda anlatılmıştır:
  • Tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimelerde, arama terimlerinin hedeflenen anahtar kelimelerinizle daha iyi eşleşmesi için terimlerde küçük değişiklikler ("uygulama" kelimesini eklemek veya kaldırmak gibi) yapabiliriz.
  • Geniş eşlemeli anahtar kelimelerde, hedefleme hassasiyetini ve erişimi iyileştirmek için uygulama kategorisi bilgilerinden yararlanabiliriz.
Kaynak  https://support.google.com