Arama Motoru Reklamcılığı internet pazarlaması içinde yer alan önemli bir araçtır. Arama motoru aracılığı ile yaptığınız anahtar kelimeler ya da kelime grupları ile eşleşen sonuçlar içinde metin reklamlarının gösterilmesi ve bunların tıklama başı maliyet ile ücretlendirilmesi modeline dayanır.

Tüketiciler genellikle bir ürünü doğrudan satın almak yerine, ürünü daha iyi tanımak ve seçenekleri karşılaştırma amaçlı araştırmaktadırlar. İşte bu araştırmayı fırsata çevirmek ve satın almayı düşünmüyor olsa bile onları almaya teşvik edecek önemli bir pazarlama aracı arama motoru reklamcılığıdır.

Reklamlar, tüketicinin araştırdığı anahtar kelimeler ile doğrudan ilişkili olduğundan doğru hedef kitleye doğru zamanda ulaşmayı sağlar. Ayrıca arama motoru reklamları, içerik ortağı web sitelerinde de yayınladığından ulaşılan kitleler sadece direk arama yapanlar değil, web sitelerinde içerik araştıran ya da epostasında anahtar kelimeye ilişkin bir mail okuyan bir tüketici de olabilir. Böylece hedef kitle daha geniş bir kitle olacak ve geri dönüş artacaktır. Arama motoru reklamcılığının önde gelen ayırıcı özeliği, ölçeklendirilebilir olmasıdır.

Arama motorları arama ölçütlerine göre reklam konumunu belirlemek için çeşitli algoritmalar kullanırlar. Reklam konumları, popüler anahtar kelime seçimi, maliyet kontrol yöntemleri ve içerik optimizasyonu gibi çalışmalar ile etkilenen bir algoritmaya sahiptir.