donusum-izleme.jpg
 
Dönüşüm izleme ile, müşteri reklamınızı tıkladıktan sonra ne olduğunu, yani ürün satın alıp almadığını, bültene kaydolup olmadığını, işletmenizi arayıp aramadığını veya uygulamanızı indirip indirmediğinin takinin yapıldığı google aracıdır. Değerli olarak tanımladığınız bir işlemin müşteri tarafından gerçekleştirilmesine dönüşüm adı verilir.

Bütçenizi nereye harcayacağınıza daha bilinçli bir şekilde karar vermenizi ve böylece çevrimiçi harcamalarınızdan daha fazla kâr elde etmenizi sağlar.

Dönüşüm izleme özelliği neden kullanılmalı ?
  • Değerli müşteri etkinliği sağlamada en çok işe yarayan anahtar kelime, reklam, reklam grubu ve kampanyaları belirlenie.
  • Yatırım getiriniz (YG) hakkında fikir sahibi olabilir ve reklam harcamanız konusunda daha isabetli kararlar alabilir.
  • Kampanyalarınızı işletme hedeflerinize göre otomatik olarak optimize eden Akıllı Teklif stratejileri (hedef EBM, geliştirilmiş TBM ve hedef ROAS) kullanılabilir.
  • Bir cihaz veya tarayıcıda reklamlarınızla etkileşim kurup başka cihazda dönüşüm gerçekleştiren müşterilerin sayısını görebilirsiniz.
 
Dönüşüm izleme özelliğinin işleyiş şekli

Dönüşüm izleme, AdWords hesabınızda bir dönüşüm işlemi oluşturulunca başlar. Dönüşüm işlemleri, işletmeniz için değerli olan belirli müşteri etkinlikleridir. Dönüşüm izleme özelliğini şu tür işlemleri izlemek için kullanılır:
  • Web sitesi işlemleri: Satın alma, kaydolma ve müşterilerin web sitenizde gerçekleştirdiği diğer işlemler.
  • Telefon aramaları: Doğrudan reklamlarınız üzerinden gelen telefon aramaları, web sitenizdeki telefon numarasına yapılan telefon aramaları ve mobil web sitenizdeki telefon numarasına yapılan tıklamalar. 
  • Uygulama yüklemeleri ve uygulama içi işlemler: Android veya iOS mobil uygulama yüklemeleri ve bu uygulamalardaki satın alma işlemleri ya da diğer etkinlikler. 
  • İçe aktarım: Müşterinin bir reklamı tıklayıp İnternet üzerinden iletişim formu gönderdikten sonra ofisinize gelerek sözleşme imzalaması gibi çevrimiçiyken başlayıp çevrimdışıyken sonlanan müşteri etkinliği.