Google Analytics En basit Anlatımla Sayaçtır. Google un sayacı olan  analytics Adwords acısından cok önemlidir. Reklamınızı Yaparken sitenize gelen ziyaretçinin nerede daha yoğun ziyaretçi geldiğini öğrenebilirsiniz.

Google Analytics kullanıcıların sitenizin adresini nasıl bulduğunu, sitenizde nasıl gezindiğini ve ziyaretçilerin daha iyi bir deneyim sahibi olmaları için neler yapabileceğinizi gösterir. Web sitenizin yatırım getirisini ve gerçekleştirdiği dönüşümleri artırın ve web’de daha çok para kazanın.

80′den fazla rapor sayesinde, ücretsiz Google Analytics hesabınız ziyaretçileri sitenizde gezinirken izler ve ister AdWords kampanyaları ister e-posta kampanyaları veya diğer bir reklamcılık programı olsun pazarlama kampanyalarınızın performansını takip eder. Bu bilgilerle, hangi anahtar kelimelerin gerçekten işe yaradığını, etkinliği en yüksek reklam metnini ve ziyaretçilerinizin dönüşüm sürecinin hangi noktasında vazgeçtiklerini öğrenirsiniz. Bu işlevin ücretsiz olarak sunuluyor olması sizi yanıltmasın; Google Analytics her türden özelliği barındıran, güçlü bir analitik çözümleme paketidir.

AdWords reklamverenleri bu yararlı özelliklerin tümüne AdWords hesaplarından erişebilir; Google Analytics AdWords ile tümüyle bütünleştirilmiştir. Raporlarınızın ve ayarlarınızın tümüne Analytics sekmesinden erişebilirsiniz.

Peki Google Analytics'in diğer sistemden farkları neler?

Öncelikle Google Analytics hem webmaster hem de site sahipleri için farklı özel rapor şablonlarına sahip, ve bir güzel özelliği de bir sitenin istatistiklerini birden fazla kullanıcının farklı yetkilerle görebiliyor olması. Bunun dışında belirleyeceğiniz peryotlarda raporları e-posta ile otomatik gönderme gibi özelliği de var.

Dönüşüm Odaklı: Dönüşümden kastedilen ingilizce tabiriyle sitenizin GOAL atması. Goal'den kasıt bir alışveriş siteniz varsa bir satışın gerçekleşmesi olabilir ya da ziyaretçinin irtibat formundan size mesaj bırakması olabilir. Alışveriş sitesini ele alırsak eğer analytics koduna ekleyeceğiniz bir fiyat parametresi ile sitenizin ne kadar kar ettiğini, hangi anahtar kelimelerle ziyaretçilerin sitenize ulaştığını ve size ne kadar ciro bıraktıklarını bile incelenmesi mümkün. Böylece reklam stratejilerinizi yeniden gözen geçirebiliriz.

Tasarım Odaklı:  A/B ve varyasyon testlerinin yanı sıra sitenizin görünümü üzerinde tıklanma ve gezinme oranlarını inceleyebilirsiniz. Bu da kullandığınız tasarımı en etkin şekilde modifiye etmenizi sağlayacaktır.

Tüm bunlara ek olarak klasik analytics sistemlerinde bulunan browser istatistikleri, ekran çözünürlükleri istatistikleri, flash plugin sahibi istatistikleri gibi her türlü ziyaretçi profiline ulaşmak elbetteki mümkün.

Son olarak Analytics bir Google ürünü olduğu için tüm google hizmetleriyle paralel çalışıyor, Adwords ile yaptığınız tüm hareketleri analiz edebiliyor.

Kısacası bir analytics sisteminden bekleyeceğiniz herşey Google Analytics'te fazlasıyla mevcuttur.