Google Analytics, her boyutta şirket için uygun kurumsal özellikler sunan ücretsiz ve etkili bir web sitesi analiz aracıdır. Google Analytics dönüşümün gerçekleştiği sayfalarda yalnızca satışlarınızı izlemenizi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda, web site ziyaretçilerinizin ziyaretlerinin tamamını izleyerek web sitenizle nasıl bir etkileşimde bulunduklarını da gösteriyor. 

Neden Google Analytics Kullanmalıyım?

AdWords hesabınızdaki tek tek anahtar kelimeler için Yatırım Getirisini görüntüleyin: Google Analytics, AdWords Dönüşüm İzleme’den daha gelişmiş raporlama ve analiz olanağı sunar. Anahtar kelimelerinizden hangilerinin gerçek ve potansiyel satış getirdiğine dair ayrıntılı raporları görüntüleyin. Böylece, AdWords hesabınızda doğru adımı atabilirsiniz.

Her bir ziyaretçinin sitenize nereden geldiğini öğrenin: Çevrimiçi reklamlarınızda en fazla dönüşüm sağlayan coğrafi bölgeleri hedefleyin. Google Analytics, yurtiçi pazarınızda veya uluslararası pazarlarda büyüme sağlanabilecek yeni bölgeleri keşfetmenize yardımcı olur.

Sitenizde geliştirilebilecek alanları belirleyin:
Siz sitenize trafik çekmek için yoğun çaba sarf ederken kullanıcılar belirli sayfalarda sitenizi terk mi ediyor? Çıkış oranı yüksek olan ve iyileştirildiğinde müşterileri sitenizde tutmanızı sağlayabilecek sayfaları belirleyin.

Nasıl Çalışır?


Google Analytics, ziyaretçilerle ilgili bilgi toplamak ve reklam kampanyası verilerini izlemek için birinci taraf çerez ve JavaScript kodu kullanır. JavaScript kodu, web sitenizdeki her sayfaya eklenir ve Google Analytics, ziyaretçilerin web sitenizle nasıl etkileşim kurduğunu anonim bir şekilde izler. Google Analytics raporları, size ziyaretçilerin nereden geldiğini, sitenizde ne yaptığını ve sitenizin dönüşüm hedeflerinden herhangi birini gerçekleştirip gerçekleştirmediğini bildirebilir. Google Analytics ayrıca e-ticaret verilerinizi izleyip bu verileri kampanya ve dönüşüm bilgileriyle birleştirerek reklam kampanyalarınızın performansıyla ilgili bilgi de sağlayabilir.