google-goruntulu-reklam-agi.png

Google Görüntülü Reklam Ağı; kullanıcılar favori web sitelerinde gezinirken, bir arkadaşlarına YouTube videosu gösterirken, Gmail hesaplarını kontrol ederken veya mobil cihazlar ve uygulamalar kullanırken onlara ulaşmanıza yardımcı olur.
 
İşleyiş şekli
Google Görüntülü Reklam Ağı, doğru kitleyi bulmanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Hedefleme seçenekleri sayesinde mesajınızı stratejik biçimde, doğru yerde ve doğru zamanda potansiyel müşterilere ulaştırabilirsiniz. Aşağıda, hedeflemeden nasıl yararlanabileceğinize dair örnekler verilmiştir:

Kitlelerden yararlanarak yeni müşterilere ulaşın veya mevcut müşterilerle etkileşime geçin
Benzer kitleler ve pazardaki kitleler sayesinde, ürünlerinizle ilgilenme olasılığı yüksek kullanıcıları hedefleyebilir, böylece yeni potansiyel müşterilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcılarla yeniden etkileşime geçmek için, yeniden pazarlama listeleri gibi verilerden yararlanabilirsiniz.

Otomasyonla daha fazla dönüşüm sağlayın
Otomatik hedefleme, mevcut kitlelerinizi ve açılış sayfalarınızı temel alarak, yüksek performans gösteren kitleleri bulur. Böylece daha fazla dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Zaman içinde otomatik olarak yapılan optimizasyonlarla AdWords, hangi kitlelerin size daha çok dönüşüm getirdiğini öğrenebilir. Akıllı görüntülü reklam kampanyaları, AdWords'deki dönüşümlerinizi en üst düzeye çıkarmak için otomatik hedefleme ve teklif verme özelliklerinin en iyi yönleriyle reklam öğelerini bir araya getirir. 

Resimlerle kullanıcıları alışveriş yapmaya teşvik etme
Görüntülü Reklam Ağı sayesinde, ilgi çekici reklam biçimleri aracılığıyla kullanıcılarla etkileşime geçebilirsiniz. Görüntülü Reklam Ağı'nda yayınlayabileceğiniz bazı reklam türleri şunlardır:
  • Duyarlı reklamlar
  • Yüklenen resim reklamlar
  • Etkileşim reklamları 
  • Gmail reklamları
Reklamlar gösterildiğinde
Arama Ağı, zaten belirli ürünleri veya hizmetleri arayan kullanıcılara ulaşabilir. Görüntülü Reklam Ağı ise satın alma döngüsünün ilk aşamalarında kullanıcıların dikkatini çekmenize yardımcı olabilir. Reklamlarınızı, sunduğunuz ürünü veya hizmeti aramaya başlamalarını beklemeden kullanıcılara sunabilirsiniz. Bu da, genel reklamcılık stratejinizin temelini oluşturabilir. Ayrıca daha önce sitenizi veya uygulamanızı ziyaret etmiş kullanıcıların hedeflendiği yeniden pazarlama kampanyalarında olduğu gibi, kullanıcılara geçmişte ilgilendikleri ürünü veya hizmeti hatırlatabilirsiniz. 

Sonuçları ölçme
AdWords'de, hedeflerinize ne kadar ulaştığınızı ölçümleyebiliyoruz. Reklamlarınızın hangi web sayfalarında yayınlandığını, en fazla tıklanan reklamların hangileri olduğunu ve hangi sitelerde en düşük maliyetle en fazla değeri elde ettiğinizin verilerine ulaşabiliyoruz. 

Önceden plan yapma 
Görüntülü Reklam Ağı'ndaki değişikliklerin uygulanması 12-24 saat alabilir ve hemen görüntülenmeyebilir. Yeni bir kampanya oluştururken veya mevcut bir kampanyada değişiklik yaparken bunu göz ardı etmemeliyiz. Kampanyanızı lansman tarihinden birkaç gün önce oluşturmak ve yayın başlangıcı için gelecekteki bir tarihi ayarlamak uygun olacaktır.