Dünya Devi Bir İş Ortağınız Olsun İster Misiniz ?

AdWords'ün işletmenizin başarısını arttıracak bir reklam platformudur. Ancak, başarılı bir AdWords hesabı oluşturmak ve bu hesapla sürekli ilgilenmek için yeterli zamanınız veya kaynağınız olmayabilir ve Google sertifikalı Uzman yardımı almak istiyor olabilirsiniz.

Reklamlarınız yayınlanmaya başladıktan sonra google sertifikalı uzmanlarımız detaylı raporlamalar çıkartır. Bu sayede, sizin adınıza çalışan üçüncü taraf iş ortağı nelerin işe yaradığını ve nelerin işe yaramadığını izleyebilir ve olası en iyi getiriyi elde etmek için optimizasyon gerçekleştirmek üzere ayarlamalar yapar.

Google ve üçüncü taraf iş ortakları

Üçüncü taraf iş ortaklarıyla nasıl çalışılır?

AdWords üçüncü taraf iş ortakları, size ve işletmenize önemli ölçüde zaman ve enerji tasarrufu sağlayabilir. En iyi sonuçları elde etmek için, reklam kampanyalarınızla ilgili bilgi sahibi olmanızı, karar alma sürecine katılmanızı, kampanyaların işleyiş hızına ayak uydurmanızı ve işin zaman alan kısmını iş ortağınıza bırakmanızı öneririz.

Üçüncü taraf iş ortakları, reklam maliyetlerinize ek olarak genellikle ücret alır. Ancak, AdWords kampanyalarınızı yöneterek, raporlar sunarak, sorularınızı cevaplayarak, kampanyalarınızı optimize ederek ve yaptıkları diğer birçok işle size değerli bir hizmet sağladıklarını unutmayın. Üçüncü taraf iş ortağınızın aldığı ücretler de dahil, AdWords'te reklam yayınlamanın toplam maliyetiyle ilgili bilgi sahibi olmanızın önemli olduğunu düşünüyoruz. Yatırım getirinizi (YG) belirlemek için bu tutardan yararlanın.

Aşağıda, bilinçli bir müşteri olmanıza yardımcı olacak beş kısa ipucu verilmiştir:

1. Seçici olun Çalışacağınız üçüncü taraf iş ortağını seçerken, Sertifikalı İş Ortağı veya Yetkili Satıcı rozetine sahip şirketleri arayın. Şirketin sertifikalı olduğunu doğrulamak veya sertifikalı iş ortağı aramak için Google İş Ortağı Arama'yı kullanabilirsiniz. Seçiminizi yaparken, söz konusu iş ortağı ile yapacağınız sözleşmenin süresinin belirlenmiş ve sizin açınızdan uygun olmasına dikkat edin.

2. Bir iş ortağı seçin Bütçenizi birden fazla üçüncü taraf iş ortağı arasında bölüştürüp hangisinin en iyi sonuçları sağladığını görmek cazip bir fikir olabilir. İş ortaklarını teker teker test etmeniz koşuluyla bunu yapmanızda hiçbir sakınca yoktur. Google bir arama sonuçları sayfasında bir işletmeye ait birden fazla reklam görüntülemediği için, aynı anda birden fazla üçüncü taraf iş ortağını test etmeniz zor olabilir.

3. Kendinizi eğitin AdWords'le ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olmak zaman alabilir, ancak temel bilgileri edinmek fazla zaman gerektirmez. Daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki "AdWords'le ilgili temel bilgiler" bölümünü okuyabilir veya support.google.com/adwords adresindeki AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz. AdWords'ü anlamak, üçüncü taraf iş ortağınızla ilgili daha bilinçli kararlar vermenize yardımcı olur.

4. Tecrübeye güvenin Yüzlerce AdWords hesabını yönetmiş bir şirketle çalışıyorsanız, bu şirket büyük olasılıkla AdWords konusunda uzmanlaşmıştır. Size belirli sektörlerin çevrimiçi reklam maliyetlerinin şimdiye kadar hep daha yüksek olduğunu veya belirli anahtar kelimelerin işiniz açısından yararlı olmayacağını söylerlerse, büyük olasılıkla deneyimlerine dayanarak konuşuyorlardır.

5. Performansınızı değerlendirin Marka bilinci oluşturmaya odaklanmıyorsanız, AdWords'le ilgili en önemli nokta, reklam yatırımınızın getirisidir. Diğer bir deyişle, kapıdan giren yeni müşterilerin sayısıdır. Bu nedenle, ne kadar yatırım yaptığınızı ve bu yatırımın size sağladığı sonuçları ölçmek için her ay biraz zaman ayırın.
Dikkat etmeniz gerekenler

Sorunsuz bir AdWords deneyimi yaşamanızın sizin için önemli olduğuna inanıyoruz. Aksi bir durum söz konusu olursa, lütfen bize bildirin. Herhangi bir sorunu gidermek için, bize ulaşmadan önce mutlaka üçüncü taraf iş ortağınızla işbirliği yapın.

Birçok üçüncü taraf, reklamverenlerinin menfaatlerine en iyi şekilde hizmet ederek güvenimizi kazanmıştır. Böyle davranmayan üçüncü taraflar da mevcuttur. Dikkat etmeniz ve bize bildirmeniz gereken bazı etkinlikler aşağıda açıklanmıştır:

AdWords kampanyalarının maliyet ve performans bilgilerini paylaşmamak: En azından, AdWords reklamlarınızın tıklamalarını, gösterimlerini ve maliyetini bilmeye hakkınız vardır.

Belirli bir reklam kanalında veya belirli bir konumda reklam yerleşimini garanti etmek: Google.com arama sonuçları sayfalarında belirli bir reklam konumunu garanti etmek mümkün değildir. AdWords reklam konumu, açık artırmayla belirlenir ve her yeni aramayla birlikte dinamik olarak değişir. Bazı üçüncü tarafların yalnızca istediğiniz reklam konumunu elde ettiklerinde sizi ücretlendirme gibi bir yöntem izlemesi normaldir, ancak belirli bir konumu garanti edenler (ör. anahtar kelimeniz kullanıcılar tarafından her arandığında en üst konum) AdWords'ün işleyiş şeklini yanıltıcı şekilde yansıtmaktadır.

Aldatıcı fiyatlandırma: Ajans, birlikte kararlaştırdığınız doğru reklam bütçesini kullanmayabilir. Yazılı sözleşmenizin resmi bir nüshasını almayı unutmayın.

AdWords'ün organik veya doğal sıralamanızı etkileyeceğini iddia etmek: AdWords reklamlarının, arama sonuçlarındaki organik veya doğal sıralamanız üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Bu ikisi birbirinden tamamen ayrıdır.