Yeniden pazarlama, web sitenizi ziyaret etmiş veya mobil uygulamanızı kullanmış olan kullanıcılara reklam göstermenizi sağlar. Örneğin, yeniden pazarlama web sitenizden hiçbir şey satın almadan ayrılan kullanıcılara farklı cihazlarında alakalı reklamlar göstererek bu kullanıcılarla tekrar bağlantı kurmanıza yardımcı olur.

Avantajlar
 
Satışlarınızı veya kullanıcı kayıt işlemlerini artırmayı ya da markanızın bilinirliğini güçlendirmeyi hedefliyor da olsanız, bir yeniden pazarlama kampanyası reklam yayınınızın stratejik bir parçası olabilir. Yeniden pazarlama, tüm reklamveren türleri için yatırım getirisi (YG) desteği sağlayabilir.
 
Remarketing.jpg
 
Daha önce web sitenizi ziyaret etmiş kullanıcılara ulaşmanızı sağlayan bir özelliktir. Bu kullanıcılar Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki diğer web sitelerini ziyaret ettiği ya da anahtar kelimelerinizi kullanarak Google'da arama yaptığı zaman reklamlarınız bu kullanıcılara gösterilebilir.


  • Kullanıcılara satın alma olasılıklarının en yüksek olduğu sırada erişim: Kullanıcılar işletmenizle bir kere etkileşime girdikten sonra onlara erişebilirsiniz. Bu iletişim ürününüzü aradıkları, diğer web sitelerini ziyaret ettikleri ve diğer mobil uygulamaları kullandıkları sırada kurulabilir. AdWords yeniden pazarlama, müşterilerinizi, en çok ilgilendikleri sırada web sitenize ve uygulamanıza çekmek için uygun temas noktalarını sağlar.
  • Reklam hedeflerinize göre uyarlanmış listeler: Yeniden pazarlama listelerinizi, belirli reklam hedefleri doğrultusunda özelleştiririz. Örneğin, bir alışveriş sepeti oluşturan ancak işlem gerçekleştirmeyen kullanıcılara reklam göstermek için "Alışveriş sepetini terk edenler" listesi oluşturulur.
  • Büyük ölçekli erişim: Yeniden pazarlama listelerinizdeki kullanıcılar cihazlarında 2 milyonun üzerinde web sitesine ve mobil uygulamaya göz atarken onlara ulaşabilirsiniz.
  • Verimli fiyatlandırma: Gerçek zamanlı teklif verme yöntemi, reklamınızı görüntüleyen kullanıcı için optimum teklifi hesaplayarak, reklam açık artırmasını mümkün olan en iyi fiyatla kazanmanıza yardımcı olur. 
  • Kampanya analizi: Kampanyalarınızın performansı, reklamlarınızın gösterildiği yerler ve ödediğiniz fiyat hakkında raporlar alırsınız.
  • Müşterileriniz sizi ararken onlara ulaşın: Önceden sizi ziyaret etmiş olan kullanıcılar Google Arama'da etkin bir şekilde işletmenizi ararken onlara reklamlarınız gösterilir.

Google AdWords ile yeniden pazarlama yöntemleri
 
  1. Standart yeniden pazarlama: Geçmişteki ziyaretçileriniz Görüntülü Reklam Ağı web sitelerinde gezindikleri ve Görüntülü Reklam Ağı uygulamalarını kullandıkları sırada onlara reklam gösterin. 
  2. Dinamik yeniden pazarlama: Kullanıcıların web sitenizde görüntüledikleri ürün ve hizmetleri sergileyen reklamlar göstererek yeniden pazarlamayı bir üst seviyeye çıkaran dinamik yeniden pazarlama sayesinde daha mükemmel sonuçlar elde edin. 
  3. Mobil uygulamalar için yeniden pazarlama: Daha önce mobil uygulamanızı kullanmış veya mobil web sitenizde gezinmiş olan kullanıcılar başka mobil uygulamalar kullandıkları veya başka mobil web sitelerinde gezindikleri sırada onlara reklam gösterin. 
  4. Arama Ağı reklamlarına yönelik yeniden pazarlama listeleri: Geçmişteki ziyaretçilerinize web sitenizden ayrılmalarını takiben yaptıkları Google aramaları sırasında reklam gösterin.
  5. Video yeniden pazarlama: Videolarınızla veya YouTube kanalınızla etkileşime giren kullanıcılara YouTube'u kullandıkları ve Görüntülü Reklam Ağı videolarına, web sitelerine ve uygulamalarına göz attıkları sırada reklam gösterin. 
  6. E-posta listesiyle yeniden pazarlama: Müşteri Eşleştirme özelliği sayesinde müşterilerinizin verdiği e-posta adreslerinden oluşan bir liste yükleyin. Bu kullanıcılar Google Arama, YouTube veya Gmail'de oturum açtığında onlara reklam gösterebilirsiniz.