Reklam konumunu ve Reklam Sıralamasını anlama
 
Reklam konumu, reklamınızın bir sayfada gösterildiği sıradır. Örneğin, "1" reklam konumu, reklamınızın sayfadaki ilk reklam olduğu anlamına gelir. Genel olarak, reklamınızın bir sayfadaki konumunun yüksek olması iyidir; çünkü yüksek konumlarda reklamınızın daha fazla müşteri tarafından görülme olasılığı artar.

Reklamlar arama sonuçları sayfasının üstünde veya altında görünebilir. Reklamlarınızın sıralanma biçimiyle ilgili daha fazla bilgiyi "ortalama konumunuza” bakarak öğenebilirsiniz.

Bu makale bilgi verme amaçlı bir genel bakış sunar. Ortalama konumunuzu öğrenmek için Ortalama reklam konumunuzu öğrenme bölümüne gidin.

Başlamadan önce
"Ortalama konumun" Arama Ağındaki ilerlemenizi kontrol etmeye en uygun metrik olduğunu unutmayın. Görüntülü Reklam Ağında yer alan web sitelerinin çeşitliliği nedeniyle ortalama konum, görüntü performansı için optimizasyonda işe yaramayabilir.

reklam-konumu.jpg
Reklam açık arttırması, Google'ın gösterilecek reklamları ve gösterilme konumlarını belirleme yöntemidir. Reklam sıralamanız, (Reklamların sayfada gösterildiği reklam konumunuzu ve reklamlarınızın gösterilip gösterilmeyeceğini belirlemek için kullanılan bir değerdir. Reklam Sıralaması; teklif tutarınız, Kalite Puanı bileşenleri (beklenen tıklama oranı, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) ve uzantılar ile diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisi kullanılarak hesaplanır.) açık arttırmada kazandığınız reklam konumunu belirler.Reklam Sıralamanız ise teklifinize, beklenen TO'nun teklif süresi ölçütlerinize, reklam alaka düzeyinize, açılış sayfası deneyiminize ve uzantılar ile diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisine bağlı olan bir skordur.Reklam konumunuzu geliştirmek için:
  • Teklifinizi arttırabilirsiniz
  • Reklamlarınızın kalitesini arttırabilirsiniz
  • Bilgisayar ve mobil açılış sayfanızın kalitesini arttırabilirsiniz

Daha iyi reklam, daha iyi Reklam Sıralaması demektir
Bir kullanıcının açık artırmada rekabet eden bir reklamı tetikleyen her aramasında bir Reklam Sıralaması hesaplarız. Bu hesaplama, teklifinizle birlikte beklenen TO, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimine ilişkin açık artırma anındaki ölçümleri ve diğer faktörleri içerir. Açık artırma anındaki kalite bileşenlerini belirlemek için birçok farklı faktörü inceleriz. Aşağıdaki faktörleri geliştirerek Reklam Sıralamanızın kalite bileşenlerinin de gelişmesine yardımcı olabilirsiniz:
  • Reklamınızın beklenen tıklanma oranı: Bu oran kısmen, reklamınızın geçmiş tıklamalarına ve gösterimlerine dayanır (reklam konumu, uzantılar ve bir kullanıcının önceden tıklamış olduğu reklamın görünürlüğünü etkilemiş olabilecek diğer biçimler gibi faktörlerin etkisiyle)
  • Reklamlarınızın alaka düzeyi: Reklam metninizin bir kullanıcının yaptığı aramayla ne kadar alakalı olduğu
  • Açılış sayfanızın kalitesi: Sayfanızın ne kadar alakalı, şeffaf ve kolay gezinilebilir olduğu

Reklam kalitesinin önemi
Reklam Sıralamasının kalite bileşenleri birkaç farklı şekilde kullanılır ve şunları etkiler:
  • Reklam açık artırmasına uygunluk: Daha yüksek kaliteli bileşenler, reklamlarınızın reklam açık artırmasına girmesini genellikle daha kolay ve daha ucuz hale getirir. Reklam kalitesi ölçümlerimiz de reklamınızın tam olarak gösterilmeye uygun nitelikte olup olmadığını belirlemeye yardımcı olur.
  • Gerçek tıklama başına maliyetiniz (TBM): Yüksek kaliteli reklamlar daha düşük TBM'ler elde edilmesini sağlar. Bu, reklamlarınız daha kaliteli olduğunda, tıklama başına daha az ödeme yapacağınız anlamına gelir.
  • Reklam konumu: Yüksek kaliteli reklamlar genellikle daha iyi reklam konumları elde edip sayfanın daha yukarısında gösterilebilir.
  • Anahtar kelimenizin reklam konumu teklifi tahmini: Yüksek kaliteli reklamlar genellikle daha düşük ilk sayfa teklifi tahmini, sayfanın üstünde görünme teklifi tahmini ve ilk konum teklifi tahmini demektir. Yani reklamlar yüksek kaliteli bileşenlere (beklenen TO, reklam alaka düzeyi ve açılış sayfası deneyimi) sahip olduğunda, daha düşük bir teklifle arama sonuçlarının ilk sayfasında görünmeleri daha olasıdır.
  • Reklam uzantıları ve diğer reklam biçimleri için uygunluk: Reklam Sıralaması, reklamın reklam uzantıları ve site bağlantıları gibi diğer reklam biçimleriyle gösterilmeye uygun olup olmadığını belirler.
Özetle daha yüksek kaliteli reklamlar, genellikle maliyetlerin düşmesini,daha iyi reklam konumları elde edilmesini ve daha yüksek reklam başarısı sağlar. Gösterdiğimiz reklamlar alakalı olduğunda ve müşterilerin aradıklarıyla yakın şekilde eşleştiğinde, AdWords sistemi herkes (reklamverenler, müşteriler, yayıncılar ve Google) için en iyi sonuçları verir. 
 
Kaynak : https://support.google.com