Arama Trendleri’ni çevrimiçi trafikle ilgili sorularınızı cevaplamak üzere kullanmanın dört kolay yolu aşağıda açıklanmıştır.

Rakiplerimle karşılaştırıldığında ne durumdayım?  Bir marka veya ürün adı kullanarak, markayla alakalı kaç arama yapıldığını görmek üzere işletmenizi en güçlü rakiplerinizle karşılaştırabilirsiniz. Arama terimi olarak şirketinizin veya ürün markanızın adını girin ve arama hacminizi rakiplerinizin arama hacmiyle karşılaştırmak üzere rakiplerinizi de ekleyin. Sonuçlar, pazar payı farklarını ek pazarlama ve marka oluşturma etkinlikleriyle gidermeniz gerektiğini gösterebilir.
Göz önünde bulundurmam gereken dönemsel trendler  var mı? Sektörünüzdeki dönemsel trendleri saptayın ve bütçenizi bu trendlere göre yönetmeye hazır olun. Dijital fotoğraf makineleri için arama hacminin en yoğun olduğu dönemi görmek üzere "dijital fotoğraf makineleri" sorgusunu ve "2004 – şimdi" tarih aralığını kullanın.
Kullanıcılarım nereden geliyor? Bir ürün için hangi bölgelerde daha çok arama yapılabileceğini belirlemek amacıyla trendleri coğrafi bölgelere göre inceleyin. Bu özellik, sonuçlara göre hedefleme ve bütçeniz üzerinde değişiklik yapmanızı sağlayacaktır.
Kullanıcılar marka içeren anahtar kelimeleri mi, genel ürün adlarını mı arıyor? Kullanıcılar tam olarak neleri arıyor? "Fotoğraf makineleri" arama sorgusunu girin ve bu ürün için en alakalı aramaları  ve en yüksek sıklıkla yapılan aramaları görüntüleyin. Bu özellik, AdWords kampanyalarınıza ekleyeceğiniz alakalı anahtar kelimeler için iyi bir kaynak olabilir